تکواندو نوجوانان جهان| مهدی رزمیان طلای پنجم ایران را کسب کرد

13:30 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۳۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تکواندو نوجوانان جهان| مهدی رزمیان طلای پنجم ایران را کسب کرد
چهارمین روز از پیکارهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک نشان طلا برای نمایندگان کشورمان خاتمه یافت.

خبرگزاری میزان - به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات که به میزبانی کره جنوبی جریان دارد، امروز جمعه ۱۳ مهرماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۴- و ۴۹- کیلوگرم دختران و ۴۸- کیلوگرم پسران پیگیری شد که مهدی رزمیان موفق به کسب مدال طلا شد، رزان حیدری و پرنیان ساکی با شکست برابر رقبای خود حذف شدند.

مهدی رزمیان در وزن ۴۸- کیلوگرم دور نخست «سوراچات» از تایلند را ۲ بر یک از شکست داد و سپس «فهد ظهران» از اردن در دو راند متوالی از پش رو برداشت. وی در مبارزه سوم برابر «رافائل کریستوس» از آلمان با نتیجه مشابه صاحب برتری شد و در ادامه ۲ بر یک در پیکار با «عبدالله المشرف» نماینده عربستان پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رزمیان در این مرحله «تمیرژان تاسکین» نماینده قزاقستان را در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت راهی مبارزه نهایی شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی به مصاف «خایرو تریگاس» از اسپانیا رفت و در دو راند متوالی با نتایج ۶ بر یک و ۱۲ بر ۲ صاحب برتری شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. وی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیای لبنان نشان نقره گرفته بود. 

رزان حیدری در وزن ۴۹- کیلوگرم دور نخست «الینا دژومبایووا» از قرقیزستان را با برتری در دو راند از پیش رو برداشت و سپس «ایوا کوکیچ» از صربستان را نیز ۲ بر یک در راند شماری شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی برابر «فوفانا» از فرانسه در هر دو راند نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد.

پرنیان ساکی هم در وزن ۴۴- کیلوگرم در اولین مبارزه نتیجه را به «وانگ» از چین تایپه واگذار کرد و حذف شد.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی و مهدی رزمیان ۵ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره و امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *